TABUNG SAKURA

Monday, April 13, 2009

masih segar lagi...


aku tak tahu ape sebenarnya yang aku nk tulis ni...sekadar luahan perasaan...entah patut atau tidak untuk aku menyimpan perasaan ni lagi...


aku rajin membaca kisah2 cinta dalam novel2 melayu..kebanyakkan kisah2 tersebut berakhir dengan happy ending...aku selalu berangan2 agar kisah tue menjadi realiti dalam cerita cinta aku di dunia realiti nie...besar bukan harapan aku ni..harapan yang mungkin tak akan menjadi kenyataaan...


Is..nama yang pertama pernah bertandang dalam hati aku..dia banyak mengajar aku erti kehidupan...mungkin sebab beza umur aku dgn dia agak jauh menyebabkan dia lebih matang daripada aku....dia betah melayan kehendak aku..tegar melayan kenakalan,kemanjaan dan sikap keanak-anakan aku..tak pernah dia mengeluh...dia memarahi aku tanpa rasa sayang...dia selalu membiar kan aku hidup tanpa kongkongannya...tak pernah dia tanya kemana aku pergi...tapi pesan dia satu ni "kemana pun hanie pegi ingat mak,ayah..ingat asal usul diri tu".. Is... hanie masih ingat semua pesanan Is...


tapi sekarang kemana Is pergi..hanie rindu Is...hanie nak Is...kenape Is tinggalkan hanie tanpa pesanan dari Is..kenape Is tak ucap ape2..kenape?? ape salah hanie pada Is... kemana Is yang hanie kenali dulu...kenape Is berubah?? kenape Is menjauhkan diri dari hanie?? Is tahukan betapa sukarnya untuk memadam nama Is dalam hati ni...walau berjuta orang datang mengetuk pintu hati ni, tapi nama dan wajah Is tetap yang pertama...hanie sayang Is...


entahlaaaa..kekadang aku rasa hidup ni tak adil...adil bagi orang yang selalui lalui kegagalan... adil ke bagi aku menerima hukuman tanpa menerima penjelasan...dia menjauhkan diri dari aku tanpa penjelasan...adil ke ini??? ya..walaupun pada masa ini aku punya kekasih baru..namun aku kekadangkala rimas dengan kerenah nya....rimas dengan masalah hidupnya..jengkel dengan sikapnya...geram dengan orang yang mahu padanya...adil ke sikap aku ini pada dia??? aku pun tak tahu ape sebenarnya motif aku ini..aku keliru memikirkan kemana halatuju hubungan ini......


aku ingat lagi pesan kawan aku...za,sayanglah pada orang yang syang pada kita...cintalah orang yang cinta pada kita....tapi bukan mudah untuk kita melakukan semua itu...bukan mudah nak melepaskan orang yang kita sayang...aku pernah cuba untuk lupakan dia...tapi semakin aku cuba untuk lupakan dia,semakin kuat pula ingatan aku pada dia...sedih kekadangkala mengenangkan dirinya..aku tahu dia mungkin sudah benci dan muak terhadap sikap aku ini...tapi kenapa aku tak pernah muak dan benci terhadap dia?? arrrhhhh aku buntu memikirkan jawapan terhadap soalan ini...



No comments:

SEHATI BERDANSA