TABUNG SAKURA

Saturday, December 5, 2009

life is not easy and not so hard

hidup ni kekadang sukar untuk kita ramal,duga
selalunya kita akan dapat apa yang tak nak
yang kita nak sukar untuk kita perolehi
yang kita ada pulak jarang sekali untuk kita syukuri
lepas tu kita mulalah nak menyalahkan takdir
itu semua fitrah kehidupan

apa yang selalu aku amalkan bila aku berdepan dengan masalah,dugaan atau ujian
aku just duduk termenung sorang2
[time ni mmg aku tak hiraukan orang lain,duduk dalam dunia sendiri]
muhasabah diri
[buatlah ape yang patut]
then yang paling penting aku close mata [bukan tido],think orang yang aku sayang
[mama,abah,abang,adik,nenek,atuk dan kawan rapat]
dari situ aku dapat kekuatan nak hadapi dugaan

ini cara aku.mungkin orang lain akan berbeza, tapi halatuju dan tujuan kita serupa.

*hope i could help someone who have problem ataupun mereka2 yang tengah bersedih. relakan pemergiaan atau kesedihan itu. bangkitlah dari kesedihanmu*

No comments:

SEHATI BERDANSA