TABUNG SAKURA

Tuesday, January 26, 2010

Sebab kawan

tadi aku dengan kawan kawan duduk dalam bilik lepas maghrib
nothing we do, only just lepaking je
tunggu pukul 9 sebab nak gerak pergi Speaker Corner
kononnya nak tengok calon calon MPP memancing undi

tetiba kepala otak aku muncul idea yang jahat
aku pergi buat spot check kat beg adik junior aku
terjumpalah kamera digital dia
apa lagi terus aku selongkar la

jeng,jeng,jeng
ha! terkejut beruk kitaorang semua
tengok gambar gambar dalam tu
punya la hot nak mampus
seksi giler
and sangat sangat social!
terdiam tengok gambar macam tu

walaupun roomate aku ni aku baru saja kenal dia
dalam tempoh masa 3 minggu
tapi dari sudut pandangan aku
dia taklah bersikap over social
sebab dia masih lagi bersopan santun
masa first time dia jejak bilik ini

bila cakap tentang kawan
aku ingat dia
dulu masa dia study kat sana
dia lain
tapi bila study jauh
dia berubah menjadi lain

dulu dia sangat bersopan santun
dulu dia sangat menjaga bahasa
dulu dia sangat lembut namun tegas
dulu dia sangat pantang perkataan BODOH
dulu dia sangat sabar
dulu dia sangat tenang

tapi sekarang
dia sudah berubah
dia tak lagi sabar
dia tak lagi tenang
dia tak lagi menjaga bahasa
dia tak lagi berpantang dalam percakapan

semua ini mungkin ada kaitan dengan kawan
kawan sangat mempengaruhi hidup kita
mereka paling hampir dengan kita
dan aku bersyukur ada kawan kawan yang memahami diri ini
mereka masih terus membimbing diri ini
mereka buat aku terus kuat untuk hidup

*Aku sayang semua kawan kawan aku.Maaf andai aku pernah melukai hati kalian*

No comments:

SEHATI BERDANSA