TABUNG SAKURA

Wednesday, February 24, 2010

Sampai Bila


Apa yang aku akan tulis ni nanti bukan untuk meraih simpati
Bukan juga untuk mangaibkan sesiapa
Sekadar untuk meluahkan rasa yang amat kecewa
Dan bayangkan korang ada dalam situasi tu
Tapi sebelum tu
Aku mohon maaf dulu

Cuti midsem seminggu
Means adat sebagai seorang siswa dan siswi
Pasti akan terima assigment daripada lecturer
If assigment itu assigment indie,that in no matter
But if assigment itu assigment group,we will face with full of problems

Group aku ditugaskan buat company research
Memang group aku tak sempat buat banyak benda sebelum cuti
Sebab test dan assigment lain memang banyak
Kalau buat discussion malam,memang sakit hati

Pernah sekali kitaorang buat discussion time malam kat Library
And then someone in my group sibuk merengek macam budak umur setahun
Untuk pergi Ladies night (Malam bersukan)
I want ask you,between that Ladies night and that assigment
Which are more important?
I dont know what is in his mind
That night memang aku rasa akan big trouble dalam assigment ni

In home
My dad is sick
So I as a daughter tentulah risau keadaaan ayah yang sakit itu
Every night he scream
Most every day dia macam nak pengsan,pening kepala
Sudah tentu aku sebagai anak rasa sangat bertanggungjawab jaga ayah aku
Bawak pergi klinik,pergi jumpa Ustaz yang jauh dari rumah,pergi Darul Syifa

Sudah itu,one of my group members
Calling me every day
Massenge me every day
Push me and give me more strees

Then bila aku tanya budak budak lain buat apa
Dia jawab Entah
Apa perasaan korang??

I look everyday they online Facebook
Everyday online Yahoo Masengger
Sedangkan aku,terpaksa menjawab panggilan yang tak henti
In the same time aku kene jaga ayah
Dimana nilai sefahaman yang patutnya ada??

When I post something yang kasar as my status in Facebook like

"to all my group assigment members for mgt 300..Sila bukak la email masing2! aku dah lama forward kerja untuk korang..Aku bagai nak giler buat kerja,yang korang sibuk berOnline, apa cerita?? If takde yang nak analisa email tu, korang bersengkak mata la naik cuti ni. Aku dah tak campur. Up to you all la!"

"so many problems. If they said that im skema,im moody and I accept. If u all are good, buatlah sendiri without my help!"

"work assigment actually in team but im feel work as couple!!"

they give feedback like this

"wo..aza jgn ngamuk..teamwork maa..chill la lalink..
tyara dh cek..t ak wat sedaye yg boley..seyes ak bru dpt email ko td..jgn nk ngamuk ngamuk ni..t sume bermasam muke..kje x jln..senyum senyum :))

"Ths assgnment is tougher than what we tot.group anis pun da kecik2 hati sesama sendiri.chill lahh aza.:)"

"sory im not helping a lot.byk g ke nk cyap?"

Aku yang hampir setiap malam tak cukup tidur
Menjaga ayah aku
Sedangkan diaorang sibuk berfoya foya
Senang untuk diorang berkata macam tu
Mana aku nak fikir assigment sedangkan ayah aku sakit depan mata
I want to ask,did you care about my problem??
Did you care my father??

Aku ada forward email kat my group member in tuesday
And they silent,didnt give any feedback
But in Friday,they said they didnot get anything
What you feel??
Aku memang sesak nafas time tu
Memang aku menangis time tu
Aku penat sangat
Im really tired

Sekarang aku memang tak bertegur pun dengan mereka
Sakit hati ini
Kecewa hati ini
Penat diri ini
Tak sikit pun they say sorry

Namun bukan itu yang aku harapkan
Hati ini seakan tak boleh terima lagi
Cukup la
Cukup la selama 2 tahun ini aku banyak bertolak ansur
Aku sudah penat

Kalau diaorang nak kata aku skema ke
Merajuk tak kene tempat ke
Keras kepala ke
Hati batu ke
Apa ke
Aku sudah tak kisah

Aku tak makan dengan cakap mereka
Aku tak hidup dengan umpatan mereka
Biarlah asal hati ini tak sakit dan kecewa lagi
Maafkan aku

No comments:

SEHATI BERDANSA