TABUNG SAKURA

Friday, March 19, 2010

For The Last

First thing aku nak cakap
Syukur alhamdulilah sangat sangat
Hampir semua presentation aku untuk sem ini sudah habis
Mungkin akan ada lagi
Tapi tak tahu la sebab depend on lecturer

Aku lega sangat sangat
2 presentation aku yang last ini memang aku
Sangat sangat sakit hati
Sebab aku bergroup dengan mereka

1 presentation untuk Public Relation
Presentation ini tak susah sangat
Even aku terponteng kelas Encik Amin time mass lecture
Tapi aku sudah siapkan slide awal seminggu
Then aku pass my pendrive kat one of my group member
By the way dalam 2,3 hari lepas itu
Time maghrib aku dapat one message
Said that my pendrive telah hilang
Aku nak marah pun sudah tak guna lagi
Benda sudah hilang,cakap banyak pun tak guna
Then aku just kata takpelah benda nak hilang
Next day,they said sudah jumpa pulak pendrive itu
Hmmm..its okaylah
Aku tak kisah sebab dalam itu takde yang penting penting pun

2 presentation for Information System Management
Ini assigment yang paling susah dan paling banyak menyakitkan hati
They said that aku buat kerja nak menunjuk nunjuk
Therefore aku buat taktahu la sejak hari itu
But I'm still follow that assigement
Yang menyakitkan hati aku
Never changed!! Tak ada lansung perubahan!!
Dari first aku niat aku taknak buat lagi assigment tu
Sampai hari presentation
Tak ada satu pun benda yang diaorang buat!
What the hell (sorry aku dah hilang sabar)
Bila aku buat,you said that Im try to be Gila Menunjuk nunjuk
Bila aku tak buat,korang pun tak buat apa apa
Even your entry yang korang buat pun still tak ada video
Yang kononnya sebagai tanda korang buat kerja
But nothing,zero!!

Aku tak pernah buat kerja untuk tujuan menunjuk nunjuk
But aku buat sebab aku tahu
Yang tanggungjawab aku dekat dalam kampus ini
Adalah untuk belajar,even korang labelingkan aku as a SKEMA
Aku terima,that is my RESPONSIBILITY
Fikirlah semula baik baik

If aku ini betul suka menunjuk nunjuk buat kerja
Baik aku upah someone untuk terus buat assigement itu
Tak perlulah aku bersusah payah tidur lewat
Tak perlulah aku bersusah payah buat eyeback ini
Tak perlulah aku bersusah payah insert bermacam macam gadget
Baik aku remove all the gadget and entry yang sudah aku publish itu

Jangan bagi aku jawapan budak budak sekolah
You said that you don't right
I'm also don't know
But aku belajar dari mereka mereka yang tahu
Aku buat muka tebal tanya ramai orang
Ketuk bila orang even aku tahu orang itu lagi busy daripada aku
Dengan kata lain
Aku try untuk USAHA
sebab USAHA TANGGA KEJAYAAN

Aku sudah malas nak fikir tentang korang lagi
Pandai pandailah korang hidup
Aku sudah malas
Aku penat,penat,penat sangat sangat

No comments:

SEHATI BERDANSA