TABUNG SAKURA

Monday, August 23, 2010

Aku Tak Minta Banyak


Aku tak tahu. Aku tak pasti.Aku bingung nak tulis apa.Aku tak sedar apa salah. Itu salah satu kelemahan aku. Aku terlalu susah nak menilai kesalahan diri sendiri. Aku jadi bingung bila aku tak tahu apa salah aku dan aku kemudian dipersalahkan. Maaf,aku terlalu lemah menilai kelemahan tu.

Hidup sendiri jauh dari family selalu buat aku sedih. Jauh dari mama,abah. Jauh dari kawan kawan. Jauh dari orang yang mengenali aku. Jauh dari nenek yang boleh faham perasaan aku tanpa tanya apa masalah aku. Semakin jauh aku semakin lemah. Aku tak kuat. Makin lama aku kat sini,aku semakin lemah. Kekadang aku rasa,aku bukan yang dulu. Yang penuh gelak gelak sepanjang hari.

Tfa,aku teringin jadi macam kau. Kau pelakon yang hebat. Kau selalu buat hari orang lain gembira. Tapi dalam hati kau,cuma kau dan Tuhan je tahu. Kau isi hari hari kau dengan lawak lawak untuk buat diaorang gembira. Tapi masalah kau,tak siapa tahu. Aku teringin jadi macam kau. Aku teringin jadi pelakon yang hebat macam kau.

Fara,awak tak kenal saya lagi. Kita baru mula berkawan. Banyak lagi yang awak tak tahu tentang saya. Macam macam lagi yang awak tak kenal tentang saya. Hidup saya dengan awak sangat berlainan. Hidup kita dalam dua dunia yang berbeza. Awak rasa kegembiraan disisi awak. Tapi tak saya. Kekadang hari saya terisi dengan tangisan. Mungkin awak tak percaya. Tapi kekadang saya rasa sangat lemah nak teruskan hidup. Nafas saya seolah nak berhenti bila selalu sangat diuji. Tapi saya tahu,siapa saya nak menolak ujian Allah. Lima semestar saya kat sini 1001 dugaan saya lalu. Terlalu banyak kenangan pahit saya kat sini. Setiap sem saya diuji.

Dapat awak bayangkan betapa susah hidup saya? Entahlah,kekadang orang kata,saya tulis belog cuma untuk meraih simpati. Meraih perhatian orang. Meraih tangisan orang. Tapi bagi saya belog ni terlalu mahal nilainya. Terlalu banyak rahsia hidup saya dalam belog ni. Bagilah saya berpuluh juta pun,saya tak akan jual atau hapuskan belog ni. Saya sayang belog ni lebih dari saya sayang diri saya. Setiap apa yang berlaku dalam hidup saya,belog ni setia simpan episod sedih hidup saya.

Fara,saya tak mintak apa apa daripada awak. Saya tak mintak banyak dari awak. Saya cuma mintak beri saya sikit ruang. Ruang untuk saya senyum dengan kenangan tu. Memang awak bukan dia dan dia bukan awak,tapi percayalah awak adalah salah seorang insan yang selalu buat saya tersenyum. Saya tak ramai kawan. Dalam tak ramai tu,tak ramai jugak yang mampu buat saya tersenyum. Kalau boleh saya nak awak terus buat saya tersenyum.

Andai satu hari nanti saya pergi dulu,tinggalkan dunia,saya nak awak yang tolong saya buat satu benda. Saya harap sangat. Tapi kalau awak terus nak terasa hati dengan saya,saya tak tahu nak buat apa. Saya mintak maaf banyak banyak. Saya tak sengaja.

*Twin,hang rasa tak apa yang aku rasa sekarang? Aku sedih sangat. Twin hang tu, gerenti tak rasa aku sedih kan. Tapi hang mesti 2 kali 10 gak dengan dia. Semoga hang bahagia twin. Thank hang selalu buat aku senyum.*

No comments:

SEHATI BERDANSA