TABUNG SAKURA

Saturday, August 14, 2010

Tingginya Khayal

Airmata aku sangat murah hari ni. Tak tahu kenapa. Bangun tidur,aku mandi,pergi bilik Diba. Potpet potpet sampai bosan. Dah bosan,turun balik bilik sendiri. Buka lappy,online. Sangat bosan hidup macam ni. Tak lama lepas tu Zeera chat dengan aku. Lepas tu dia suruh aku baca something kat Metro. Ada perempuan yang ada penyakit tulang reput meninggal dan perempuan tu ada belog. Sangat kesian. Tak sangka. Bila Zeera mula mengarut cakap dia nak aku buat link kalau macam tu jadi kat dia. Means kalo jadi apa apa kat dia,dia nak ada orang yang boleh sampaikan pada orang lain. Aku jadi sangat sebak time tu.

Zeera,kau nak tahu tak,apa yang ada dalam fikiran aku waktu tu. Kalau aku yang terjadi apa apa satu hari nanti,aku takut yang aku tak sempat. Aku takut aku tak sempat cakap aku sayang kat semua orang. Aku takut aku tak sempat mintak maaf kat semua orang. Aku takut aku ada hutang kat orang dan orang tu tak halalkan. Yang paling aku takut,kalau ada orang yang tak tahu yang aku dah takda lagi waktu tu. Aku ada banyak benda yang aku nak bagi pada orang. Cuma aku takut yang aku tak sempat bagi je.

Bila tengah hari pula,Dila chat dengan aku. Aku dengan dia dah kenal lama sangat. Sejak dari sekolah rendah lagi. Sebab tu aku kenal dia sangat. Sampai aku boleh kata,aku tahu riak muka dia time chat dengan aku even kitaorang jauh (Segamat-Kota Bharu). Dia memang tak boleh nak tipu aku. Soroklah muka dia bawah tilam,aku akan tahu jugak. Dila pun buat aku sebak. Bila dia kata,kalau "dia" masuk minang aku,aku tak tahu nak terima ke tak? Kau kan tak suka dia. Aku jadi sebak sangat. Kalaulah aku penghalang kawan aku jadi bahagia,aku taknak kawan lagi. Aku tetap akan terima tak kira siapa yang kawan aku pilih. Aku tetap hormat hak diaorang. Aku sayang kawan kawan aku. Pilihlah siapa saja asalkan korang bahagia. Tak payah kisah pasal aku. Aku tetap sayang korang. Aku janji.

Lepas tu mood aku berubah. Mata aku jadi berair. Hati aku jadi sedih.

Dalam time Zohor,Fara pulak telefon aku. Mengadu tentang ex dia pulak. Ex dia ada kat Ipoh. Aku tahu Fara dah cuba 200% nak lupakan ex dia. Even ex dia bukannya first love Fara. Tapi bila kita dah sayang sangat someone tu mesti kita nak dia jadi yang terakhirkan? Aku tahu Fara kuat. Dia bercita cita tinggi. Aku tahu dia deserve untuk dapatkan yang lebih baik. Tapi kita sendiri tak tahu siapa jodoh kita. So aku doakan yang terbaik untuk dia.

Untuk kesekian kalinya aku fikir semua apa yang jadi kat aku hari ni. Kalau aku mati,ada ke orang yang sanggup bagitahu semua orang yang aku kenal tentang kematian aku nanti? Kalau kawan kawan aku semua bahagia dengan pilihan masing masing,aku akan tetap tengok dan tersenyum atau aku akan pergi jauh? Kenapa bila aku mula yakin nak lupakan dia,aku akan mula sedih dan menangis? Kenapa aku tak boleh jadi kuat?

No comments:

SEHATI BERDANSA