TABUNG SAKURA

Monday, November 29, 2010

Masih Bukan Nombor Satu

Hai. Rasa macam dah lama tak update. Busy pulak dua, tiga hari ni. Tak sempat nak curi masa tulis belog. hehehe. Baget macam kau, Lisa Surihani pulak. hahahahaha

Semalam aku attend wedding rumah Nor Hidayu a.k.a Ayu. Dia kawan sekolah rendah aku. Serius dulu semua orang tak suka dia. Dialah kaki bodek cikgu, kaki kipas cikgu. Then semua cikgu sekolah kebangsaan dengan sekolah agama sayang giler kat dia. Dialah budak paling baik sekali. Dialah budak paling pandai. Dialah contoh terbaik. Bagai bagai lagi la. Aku? Malas nak ambil kisah sangat. Lantak kaulah.hahaha. Ala masa tu budak budak. Biasalah. Adat budak budak.

Dalam umur 20 tahun, dia dah bergelar isteri. Tanggungjawab yang besar bagi seorang wanita. Even dia bukanlah kawan kawan sebaya aku yang kahwin tapi ini first time aku attend majlis kahwin kawan. Actually aku tak suka attend kenduri kahwin semua ni. Ala aku tak attend pun, pengantin tu tetap kahwin gak. Kan kan kan?

Bila aku attend majlis tu, aku terasa macam semacam. Yelah, dalam aku sibuk mengejar cita cita, aku macam terlupa keadaan sekeliling. Keadaan dimana, keadaan aku semakin meningkat dewasa. Ada dikala kawan kawan aku yang sudah pregant, kahwin, tunang kepada jodoh mereka. Aku tiba tiba terasa aku pulak yang pelik. Pelik sebab aku masih belum terfikir. Apatah lagi sekarang aku masih belum ada pasangan. Mungkin itu normal, tapi benda tu akan terlintas jugak dalam kepala otak seorang perempuan macam aku. Mustahil tak terlintas. Cuma kebanyakannya pura pura tak amik kisah.

Kahwin. Menjadi isteri mahupun tunangan orang sebenarnya masih belum ada dalam perancangan aku. Aku belum bermimpi untuk itu. Cita cita dan impian aku masih banyak lagi yang nak aku kejarkan. Takpa masa masih panjang. Insyaallah. Mudah mudahan aku mampu jadi seperti mereka jugak satu hari nanti.

Selamat pengantin baru to kawan kawan aku, Hidayu dan Izzati Nordin (majlis dia aku tak attend. Aku tak kenal sangat pun dia ni. That why aku tak attend). Semoga bahagia.


*Happy jumpa kawan kawan lama. Majlis kahwin boleh bertukar jadi reunion kalau setiap tahun ada je yang kahwin. Hahahaha. Nanti aku kahwin nak pakai tema merah.hehehe*

No comments:

SEHATI BERDANSA