TABUNG SAKURA

Sunday, January 9, 2011

Batu Belah Batu Bertangkup

Ini yang tak suka ni. Aku pantang betul kalau duduk kat kampus dan cuti cuti aku diganggu. Memang pantang. Baru minggu pertama kuliah. Baru minggu pertama takda kelas hari Jumaat. Tapi aku ada dengar ura ura yang aku kene join untuk trip ENT300. Trip ke Terengganu. Ya. Terengganu again! Punyalah banyak negeri kat Malaysia ini, kenapalah lecturer aku tetap pilih Terengganu. Aku dah pergilah semestar lepas.

Itu satu hal. Yang paling aku tak berapa nak suka, ura uranya trip tu kene time cuti midsem. Midsem. Midsem hujung bulan ini. Faham tak cuti midsem. Midsem. Aku nak balik lah. Minggu ini ramai budak balik rumah. Cuti minggu ni panjang. Panjang untuk negeri Johor. Sebab hari Selasa adalah public holiday untuk Johor. Jadi budak budak kelas aku ramai yang balik sebab hari Khamis aku cuma ada satu kelas dan hari Jumaat memang takda kelas. Aku tak nak balik sebab aku kenangkan hujung bulan ini je cuti midsem. Macam membazir duit je kalau balik.

Ini yang aku tak suka ini. Kalau ini rancangan lecturer aku still boleh consider. Tapi kalau aku tahu ini rancangan budak budak course aku, memang aku cekik budak budak ini. Siaplah. Ingat tak penat ke pergi Terengganu tu? Tulah sem lepas taknak satu kelas Economy Malaysia dengan aku, kan dah jealous. Eeeeiii. Tak sukanya kalau jadi trip ni. Faham tak penat? Faham tak rumah aku kene 6 jam kalau naik bus? Faham tak itu midsem?


* Duit aku melayang layang macam layang layang semalam. Tengok. Pantang nampak sales. 70 percent sales. Mahu aku tak bolot. Nasib tak satu kedai aku beli. Segamat ini. Benci tau. Suka buat sales.*

No comments:

SEHATI BERDANSA