TABUNG SAKURA

Saturday, June 13, 2009

nAk geMB!ra Ke naK seD!h???

alhamdulilah..
masa yg dinantikan dah pun tiba..
(tpi aku xpenah tggu pun masa tuu)
result exam tok final semester 2 (dec 08 - apr 09) dah pon kuar
ari khamis lepas
tapi aku baru berkesempatan tgk semalam ptg
(bkn xde kesempatan tpi saja xnk check)
tu pun nasib aku nk tgk..ikut ati,aku tak nak tgk pon..
tapi ni sume salah nana, zeera, farid n sapa2 ntah yg bagi msg tnye result aku..
jadi terpaksa la aku check..
dlm keadaan yg seram sejuk dan mengigil2 tu awk taip la ntah ape nombor yang sistem tu nk
(aku rasa xpayah lorr,letak2 nombor byk2 kali nk taip..leceh lorr)
jadi terpampang laa result aku kat depan mata
first reaction aku
terkejut dan terdiam
aku perhati betul GPA and CGPA aku
aku tak puas tgk dada laptop aku ni time tu
aku g amik cemin mata
tgk puas2
rasa sebak betul dada aku tgk
second things that i do is
check out the paper
ada tak paper yg kantoi
time ini aku rasa
SGT2 BERSYUKUR
mane tak nye 2 paper aku nyaris KANTOI..
(aku pikir masa tu kalo kantoi mmg aku nk quit terus dari uitm)
tapi alhamdulilah laaa semua nya aku lulus with colourful result
(warna warni sungguh result aku..byk yg gred C dari gred A)
nk aku pampang ke result aku ni
(ohhh nooo!!!! aku tidak seberani nana..result nana bagus lorr,xmcm aku..mungkin next sem aku nk kene stdy dgn nana kot..bisa jadi angan2 yg tak kesampaian nih)
ACC 165 & BEL 260
paper yg bikin aku aku rasa tercekik.. costing mmg susah..
(ramai org kata susah tapi kenapa diaorg dapat gred yg tinggi ek)
paper dia warna jingga2 gitu..jadi tak salah la kalo aku dapat gred rendah kan
(tetap nk salahkan paper,tukang print paper,tukang bagi paper,tukang bwak paper dan yg paling penting tukang buat soalan pada paper warna tu)
aku silap laaa time paper ni..
all my target question is wrong..
(tu laa memandai2 wat target sendiri..kan sendiri susah)
lagi pun tajuk2 yg last2 tu aku byk yg tak paham..
dah tu aku g tanye dak2 yg tak paham
(ha,elok la tu sama2 jadi ngok..sori)
tok paper english lak
aku pon tak tahu nk cakap mcm ne..turun giler2 english aku ni..agaknya betol kata nana
aku ni mmg bodo bahasa omputih kan..kelas ni kelas yg paling favourite tuk aku dan teman2 memontengkan diri masing2
(nk gak libatkan kawan2..bgi nampak sikit aku tak berdosa byk..huhu)
dalam kelas ni aku tak tahu la ape yang aku dapat..
masuk telinga kanan, kuar telinga kiri
padahal benda yg diajar sama je mcm kat sekolah menengah..
(agaknya salah cikgu aku dulu kot..time sekolah menengah cikgu BI aku india..tu sebab agaknya english aku teruk..huh)
ECO162
paper ni paper yg first sekali aku ambik
tapi result dia pun teruk gak
aku 2 minggu cuti stdy week pon tak leh nk cover paper ni
(mulai sem 3 nnt aku nk balik cuti sdy..duk kat kolej pun xleh nk score paper first..tension laa)
aku ingat lagi ape yg En Dollah ckp (ayat ni mmg wat aku lagi tension)
"ada some stdnt tu xpyh datang kelas pon leh score paper saya,tapi ada some stdnt tu ari2 datang kelas saya,tapi xboleh nk score pun paper saya..jadi ape maknanya??"
mahu aku tak geram dengor dia ckp mcm tu..
rasa nk ***** je dia tau
(stdnt kurang ajaq sikit aku ni..gurau je tau)
tapi nasib aku lepas paper ni
CTU151
paper agama..
yes i meant paper agama islam
gred tok paper ni pon rendah gak
aku rasa laa US. Saufi ni kan dah byk sgt kene hentam laaa
dulu orang kata blajo dgr dia senang nk dapat A tapi skrg
ishh2 sedih den taw
(better aku blajo ngan Utzh Norizan je..huh)
mmg lari meraton tol gred paper ni
MKT243
wah ni paper favourite aku ni
tapi paper ni terkuaq dari landasan aku laaa
terkilan giler
aku silap kat essay kot
tapi aku syukur je lah
(redho je)
MAT140
paper yg boleh bikin aku mati
aku mmg lega sgt
lastly aku grad gak paper ni
seronok sgt
gred dia pon tggi gak
(sgt tggi)
thanks a lot Miss Nurulzulaiha bt Suhadak
(aku kene ingat nama tu sampai mati)
you give me support
you give me believe that i can pass this paper
hanya Allah je yg mampu balas jasa Miss
SAYA SYG MISS SGT2
dgn ini aku rasa aku dapat tebus maruah aku yg tercalar
aku hope yg aku dapat ttp mulut org yang mengata
dan aku harap sgt2 kepada student2 yg bernasib baik
Jangan Sesekali Memandang Hina Dan Mengata Buruk Terhadap
REPEATER
(mereka tak pernah menduga tok merepeat subjek,cuma Allah belum bagi rezeki je pada mereka..hormatilah mereka)
therefore,sejujurnya aku berpuas hatilah dgn result aku tok sem lepas
walaupun jauh dari target
tapi setidak2nya CGPA & GPA aku MENINGKAT
itu aku kene bangga
jangan tamak sgt nk naik mendadak sgt
takut aku terleka nnt bile aku selesa
Alhamdulilah aku bersyukur dgn rezeki yg Kau berikan..

2 comments:

nanazy said...

aza..
ok la 2 xad repeat..
nx sem kte jmpa ag..
huhuhuh..

eh..
kls bel kan..
kls kte mcm nak pergi tuisyen jek mse kat sekolah.
huhuh..

eh..
ad nme ak siot..
lalala~

Bukan Cinderella said...

hahahahahaaa
nana sengal!!
ko ni jahat lor
lagu ape ko decorate tu miss peah??
geng alba kot yg dapat highest2 bel
huhuhu
kitakan anak melayu..xtahu ckp omputih

SEHATI BERDANSA