TABUNG SAKURA

Thursday, June 11, 2009

kURanG aJaR ke aKU??

kekadangkala hidup ni perlukan kita bersikap kurang ajar
bagi menyedarkan mereka yang juga bersikap kurang ajar walaupun
pada orang yang sangat kita kasih,sayang,cinta dan hormat
mungkin orang luar akan mencemuh dan melempar kata2 negatif
tapi saper mereka tuk menilai sape kita dan ape yang kita cuba nk lakukan
mungkin secara luarannya kita sperti org yang tidak mengenang dek untung
tak mengenang jasa dan mungkin org akan berkata
"kalo ko bersikap kurang ajar mcm ni lum tentu bila besar,dah keje nnt..ko mampu ke nk bagi makan dan keselesaan pada DIA"
aku dah lali
mungkin barangkali dah muak dgn omongan2 sebegitu
aku bukannya kanak2 riang yang belum mengenal dunia,
atau aku juga bukan kanak2 rebina (tak pasal2 rebina dapat nama lak) yang tak tahu dosa pahala
tapi salah ke aku
salah ke aku cuba untuk mempertahankan
dan menyelamatkan keluarga, family aku
ye..keluarga aku satu2 nya
salah ke aku meninggikan suara pada DIA
AKU SAYANG DIA
aku tak sangka DIA dah tersimpang jauh
walau itu mungkin orang lain kata ia hanya sekadar gurau sesama rakan
tapi bagi aku
ia bukan sekadar rakan
molek rasanya tuk aku tak perlu menayangkan pekung di dada
tapi dalam hati aku,
aku hanya nk selamatkan keluarga aku dari musnah
dan jauh dari
SI DURJANA PEMUSNAH

No comments:

SEHATI BERDANSA