TABUNG SAKURA

Friday, January 1, 2010

Mulut Orang

kalo tadi pagi aku post entry yang mengatakan aku sayu,sedih
now i no why i be like that
something was happend to me

bagi orang first new year,
we must be a happy person
but is not me

entah laa
how to i story??
ok,aku try to story semampunya

petang tadi my grandmother did some kenduri yasin
jemput orang lain makan makan
dan itu kali pertama aku dgn mama berjumpa dgn adik beradik mama
selepas abah masuk wad

one of my aunt come to me
during aku potong ayam untuk mama
she said,"kurangkan tension mama laa kat rumah..jangan asyik buat dia tension je"
then aku jawab laa,"mana ada orang buat dia tension..dia tension kat tempat keje"
dia balas,"kalo tak keje takde sapa bagi makan"
aku mula la nak angin,"masalahnya orang takde bagi dia tension! semua keje kat rumah tu pon orang yang buat!tkade bagi dia tension!!!
aku bla..

aku angin..aku sedih
bila orang lain tak tahu tentang family aku dan menuduh sesuka hati
hey if you perfect and tak buat orang lain tension
kenapa laki ko lari! kenapa ko tak berlaki sampai sekarang!
ko ingat sebab ko ada title doktor,ko dah cukup hebat nak atur hidup orang lain
ko ingat ko dah cukup hebat nak menuduh abah macam tu sekali
how dare you!!!

ko sapa??
kalo aku ni mampu dan dah bekerja
aku takkan menyusahkan ko adik beradik
aku tak ingin jejak rumah rumah korang
tapi sebab aku kesian nenek,atok
that why aku datang
sebab mama selalu pesan,"diorg banyak tolong kita..jangan kurang ajar..tak suka diam"
that why aku tunduk
kalo ikut hati aku yang panas ni
memang aku tinggikan je volume suara aku

*try to be tough [tapi aku menangis tak henti dari peristiwa tu].Ya Allah kuatkan aku.aku mohon padaMu,berikan aku kekuatan.*

2 comments:

nurazeera_ said...

aku sedih bc entry nih...
xpela za....sbar je la...
x sume org bly fhm setiap mslah kt...
biala org nk ckap ape pn...
msuk tlinga knan, kua tlinga kiri..
btul ape yg mk ko ckp tu..
lau x suke, diam je..
jgn ikutkn ati..
sbb dorg tetp sedare kt wlau ape pn yg jd...
be strong my fren..

Bukan Cinderella said...

ntah laaa..
that why aku try xnak susahkan sesiapa now..
im try to be strong..
hidu aku sgt complicated

SEHATI BERDANSA