TABUNG SAKURA

Monday, February 15, 2010

Kesabaran



Semalam aku baru diberitahu tentang sesuatu
Peristiwa sepanjang ketiadaan aku di rumah

Benda yang menbuatkan setiap anak menangis
Benda yang membuatkan setiap anak risau
Benda yang membuatkan hidup setiap anak ngeri untuk menerima
Dan benda itu datang menguji kami lagi

Mama cakap,
Mama tak nak bagitahu aku
Sebab mama tak nak aku risau
Lagipun kalau aku balik abah lagi risau

Abah takut aku tak biasa
Tak biasa hidup susah macam orang susah
Tapi abah tak tahu yang aku selama ini memang hidup susah
Tapi itu semua tak penting

Apa yang penting sekarang,
Aku cuma ada family aku
Aku cuma ada 2 orang nenek, 1 atuk
Aku cuma ada 2 orang adik beradik
Aku cuma ada saudara mara yang memahami keluarga aku
Dan juga kawan kawan yang selalu ada untuk menyokong hidup aku
Aku tidak perlukan orang lain lagi

Back to the story
My mum said that,
My father sick before this and always scream at night
He said he saw "something" in our home

Actually
Abah lemah semangat
Mudah sangat untuk dia "terkena" benda macam itu
Kata mama,
Ustaz yang rawat abah tu cakap
Apa yang jadi kat abah macam sakit sakit tu semua
disebabkan "benda" itu

Actually,
Sebelum ini pun aku memang rasa semacam je duduk kat rumah ni
Bukan rasa apa
Just rasa macam rumah ini kosong je
Walaupun rumah ni dah ada full furniture
And than aku selalu cakap kt mama dengan abah
Yang aku rasa rumah aku ni macam terlalu hampir dengan jalan
Means walaupun rumah ni ada tanah kat tepi
Aku rasa seolah olah jalan itu bersebelahan betul dengan rumah aku

Ustaz itu mintak mama buat "pagar"
Mudah mudahan abah boleh tenang
Then mama pun panggil ustaz dekat rumah nenek
Alhamdulilah rumah aku sudah "berpagar"

Now Ustaz itu suruh abah berpuasa
Selama 7 hari
Dan ustaz itu pesan kat mama
Suruh tolong abah
Means ustaz tu nak mama dengan abah puasa sama sama
Insyaallah aku pun nak turut serta jugak
Bila aku balik Segamat nanti

Alhamdulilah
Masih ada lagi insan yang sanggup menolong keluarga aku
Aku sangat berterima kasih sebab mereka semua memahami
Masalah kami sekeluarga
Insyaallah kalau aku terdaya
Satu hari nanti aku akan balas
Semua budi dan jasa mereka kepada keluarga aku
But for now,
What else that I can do,
Just only I say
Thank you for your helps and understanding
Aku amat menghargai semua

5 comments:

King Of Single said...

b strong my frens!

a.k.a wing capt..dan dak sblah bilik akuu! hahhaha..

ko kene tabah..ujian ALLAH dtag pelbgai rupa..balasan juga di mana2..kshatan yg baek juga slah stau nikmat kurniaanNYA..

Bukan Cinderella said...

thank dear!!
i love u!

nurazeera_ said...

Insyaallah everything will be ok soon.....be strong..=)

Bukan Cinderella said...

thank a lot sayang

Bukan Cinderella said...

thank a lot sayang

SEHATI BERDANSA