TABUNG SAKURA

Monday, February 15, 2010

Syukur



Dulu mungkin aku selalu sedih
Dulu aku terlalu menyalahkan takdir
Dulu aku terlalu kecewa

Kecewa kenapa jalan hidup aku sentiasa diuji
Kecewa kenapa aku dan keluarga aku diuji

Tak pernah terlintas di fikiran aku
Tentang hikmah terhadap semua ni

Tapi hari ini aku semakin sedar tentang
Hikmah yang tersembunyi dalam setiap dugaan dariNya
Seharusnya aku kene banyak bersyukur dan berterima kasih
Segala yang aku lalu banyak mematangkan hidup aku

Mungkin kekadang aku rasa diri ini terlalu lemah
Memang kekadang aku rasa penat
Terlalu sakit menghadapi segala dugaan yang tak pernah berhenti
Kekadang aku kecewa hidup sebegini

Bila aku renung semula perjalanan hidup aku
Aku nampak semua kemanisannya
Aku nampak semua hikmahnya
Walaupun orang lain dapat rasa kemanisan yang sama
Seperti aku lebih awal dari aku mendapatkannya
Aku tetap bersyukur

Hidup ini tidaklah terlalu susah atau senang kepada setiap individu
Aku semakin yakin
Walau jalan ini banyak liku liku yang sukar
Satu hari nanti aku pasti
Bahawa kebahagiaan menjadi milik aku
Insyaallah
AMIN

No comments:

SEHATI BERDANSA