TABUNG SAKURA

Sunday, May 16, 2010

Terbukti Aku Ini Perempuan

Hari Jumaat hari itu
Si mak nenek becok a.k.a Zeera perasan comel
Call aku suruh tolong makcik dia
Untuk satu event wedding di Shah Alam Section 17

Dengan perasaan terpaksa sebab
Si Dila budak suka bergosip itu memaksa
Dengan ketidak relaan hati
Aku pun joinlah event makcik Zeera itu

Mula mula memanglah tak best
Maklumlah tak pernah dan tak reti nak buat
Mana taknya aku dengan Dila kene buat
Benda benda yang kitaorang tak pernah buat

Contonya kemas dewan sebesar alam without aircond
Terseksa jiwa raga aku [thanks to pakcik tuan rumah yang kedekut!]
Pasang lapik meja,kerusi,hias meja
Dan yang paling tak tercapai dek akal
Kitaorang hias pelamin!!

Serius kitaorang memang tak pernah langsung
Buat gubahan di dinding pelamin
Tapi semalam kitaorang berjaya buat
Dan hasilnya sangat sangat memuaskan hati

Therefore kitaorang sah
Yang kitaorang ini sebenarnya PEREMPUAN!!

Bunga ini bukan aku yang gubah





Hasil selepas hampir 6 jam bertungkus lumus menghias ruangan untuk para tetamu yang semestinya mereka yang kitaorang tak kenal


Bunga yang kat bahagian atas itu aku dengan Dila yang gubah


Sebaris bunga bunga kat atas pelamin itu adalah hasil kerja tangan sambil kitaorang duduk mengumpat dan mulut sentiasa ulang ulang
"semua ni salah sape?? salah zeera! hahahahahaha"


Ha!! Ini ada satu berita menarik
Time nak balik itu
Kitaorang baru tahu nama tuan rumah (yang pakcik kedekut tu)
Nama dia fared! 

Terus kitaorang terbayang Farid Afandy
Kitaorang analisa karektor Pakcik Farid denga Farid Afandy
Dan keputusannya Farid Afandy ada karektor yang sama dengan Pakcik Farid itu
Lebih buat kitaorang teruja lagi

Pakcik Farid itu sebenarnya Executive something la macam tu
However dia tetap kedekut macam Farid Afandy!
Therefore kitaorang meramalkan yang Farid Afandy  bakal menjadi Pakcik Farid
Dan Dila terus excited nak jadi makwenya
hahahaha


Ini dia pakcik Farid itu

Inilah Farid Afandy
In progress to be Pakcik Farid (gambar atas)
Tak sia sia ada kawan macam ini
hahaha



2 comments:

dila said...

hahahaha!!...
nie p0st yg pling aku ske!!.
ye bndingkn pakcik 2 ngn fared!!..
hahahaha..gud2!!

Bukan Cinderella said...

hahahaha..
bior laaa..fared tu asset paling bernilai dowh...kita kene jaga betul2..hahaha

SEHATI BERDANSA