TABUNG SAKURA

Friday, July 23, 2010

Takut Tak Sempat,Kiamatkan Nak Dekat

Hello semua. Ehem,ehem. Percubaan satu,dua,tiga. Testing,testing.hahahahaha. Macam dari bahagian teknikal pulek rasanya. hahahaha. Actually takda benda sangat nak story today. Badan sangat penat sebab baru balik daripada melabur duit untuk mengembangkan ekonomi Segamat yang indah ni. Banyak jugak yang aku labur even last week pun aku dah melabur. Wahhh boleh maju Segamat macam ni kalau ada pelabur yang dermawan macam aku ni.hahahahaa

Eh,aku baru teringat yang malam tadi aku mimpi. Mimpi tentang seseorang. Actually mimpi tu aku tak clear sangat pasal apa. Tapi yang penting dalam mimpi tu,aku ada seseorang yang hadir dalam hidup aku. Tapi aku tak ingat siapa dia. Aku tak tahu siapa dia. Aku tak ingat apa apa tentang mimpi tu selain perkataan "saya" dan "awak". Misteri gila bila aku terjaga tadi pagi. Time mandi sempat aku duk fikir yang aku sebenarnya mimpi pasal apa. Orang kata selalunya,mimpi yang kita tak ingat tu,mimpi tu boleh jadi kenyataan. Orang katalah,bukan aku kata. Aku tak tahulah sejauh mana betulnya kata kata tu. Entahlah kepala aku naik buntu fikir siapa dia. Siapalah lelaki yang agak tak bertuah dapat aku kali ni. Wah,macam barang lelongan pulek aku ni. hahahaha. Jangan salah faham okay. I bukan perempuan murah murah tau. I still perempuan melayu terakhir yang comel,cantik dan sopan santun okay.

Tadi dalam perjalanan balik outing aku naik bus kuning. Ada sorang budak belakang aku. Aku tercuri dengar perbualan dia dengan pakwe dia maybe,dia cakap,"takut tak sempat,kiamatkan nak dekat..."  Dan aku pun terfikir,kiamat nak dekat dah. Sempat ke aku nak taubat? Sempat ke aku nak tebus segala dosa dosa aku? Sempat ke aku nak banyakkan pahala? Sempat ke aku nak grad? Sempat ke aku nak happykan mama,abah? Sempat ke aku nak senyumkan abang, adik? Sempat ke aku nak jumpa jodoh aku? Sempat ke aku nak bahagia? Macam macam yang bermain dalam kepala otak aku. Sempat ke aku nak penuhi semua tu. Entahlah aku manusia yang lemah. Yang tak mampu fikir tentang semua itu. Hanya Allah yang tahu bila dia nak memanggil kita semua kembali kepadaNya.

*Pakcik bas kuning UITM Segamat mesti kaya hari ni. Ramai student kampus aku balik. Aku jadi confius sekejap sama ada betul ke aku ada dalam kampus atau dalam kilang elektronik kat kawasan perindustrian dekat dengan rumah aku. Macam pendatang asing pulak budak budak ni nk balik rumah. Ramai giler. Kejutan terbesar betul aku sepanjang lima sem kat kampus ni. Ke ada cuti khas untuk UITM this week?? Nanti I nak try tanya Prof Sahol la..lalalalalaa*

No comments:

SEHATI BERDANSA