TABUNG SAKURA

Tuesday, August 10, 2010

Alhamdulilah Ramadhan Datang Lagi

Alhamdulilah. Sangat gembira. Sangat teruja. Sangat bersyukur. Sangat seronok. Tak tahu kenapa bulan Ramadhan bulan yang paling aku tunggu. Aku suka sangat. Bukan sebab boleh jumpa makanan yang banyak banyak. Aku bukan lagi pelahap sejak diet okay. Aku dah bosan dengan makanan dekat sini. Sangat membosankan tahu tak. Rasanya kalau 10 kali round pasar tu,aku still tak tahu nak beli apa. Sebab sangat memuakkan tekak aku. Makanan dia semua sama saja. Rasa macam nak pinjam kuali dengan sudip makcik dewan makan je. Nak masak makanan yang aku rasa nak makan sendiri. Tak payah beli. Beli nanti tak habis. Nanti membazir. Membazirkan amalan syaiton. Tak baik. hehe


Tengok aku dah mula nak membebel lagi. Okay,ampunkan aku.hehehe. Esok hari pertama puasa untuk tahun ni. Sangat teruja meraikan Ramadhan dengan deretan test test yang setia beratur panjang dengan senyuman yang lebar. Harap time lunch dapatlah aku study. Bukannya membuta macam selalu. Tapi agak sangsi pulak kalau aku dapat study. Mungkin kawan kawan aku boleh buat doa selamat kalau aku mampu stdy time lunch.hahahaha. Okay aku akan try sahut cabaran tu. Mungkin juga aku tergoda dengan panggilan tilam dan bantal.hehehe

Alhamdulilah sempat lagi aku merasai kenikmatan Ramadhan. Aku suka sebab Ramadhan buat aku tenang. Aku tak perlu stress dan tension. Aku akan diulit mimpi mimpi yang indah sepanjang bulan ni. Aku rindukan mimpi mimpi tu. Sangat tenang dang mengembirakan. Semoga Ramadhan kali ni lebih baik daripada Ramadhan yang lepas. Selamat menjalani ibadah puasa. Selamat menikmati Ramadhan yang indah dan damai ni.

*Sangat teringin makan ayam masak kicap. Tolong hantarkan pada aku yang jauh diperantauan. Sedapnya kalau dapat makan.Yummmmi!hehehe*

No comments:

SEHATI BERDANSA