TABUNG SAKURA

Monday, August 9, 2010

Saya Penumpang Saja

Mereka tengah gembira. Dila happy dengan hidup dia. Semoga dia terus happy. Saya sangat senang tengok dia gembira dari sedih. Saya benci tengok dia nangis nangis. Nanti dia bawa virus tu kat saya. Saya tak suka virus dia.hahaha. Fara tengah mengenjoykan diri dia. Dia semakin bahagia. Muka semakin berseri seri. Dia nampak sangat bersemangat untuk mulakan hidup baru. Tahniah sayang. Kamu dah buktikan yang kamu boleh lakukan. Saya bangga dengan semangat dan kekuatan dia. Twin saya tersayang,Khairul Iszuan. Dia pun semakin menuju ke gerbang kegembiraan. Gembira disisi yang tersayang. Ayat ayat chating dia mengambarkan perasaan dia. Saya tahu dia bahagia. Tahniah awak. Jangan fikir bukan bukan lagi. Jaga dia baik baik okay.

Tengok diaorang gembira aku rasa sangat seronok. Aku bukanlah seorang yang hidup dalam keadaan yang sangat gembira. Tapi bila mereka gembira,saya hanya mampu jadi penumpang kegembiraan yang setia. Saya janji saya akan setia jadi penumpang pada kegembiraan semua.

Tapi bila ada kawan yang sedih,jangan ada yang risau. Saya tetap menjadi penumpang yang setia untuk semua juga. Tengok Zeera sedih,saya rasa sedih juga. Dia hilang senyuman,maka saya akan hilang gelak. Saya rindu tengok muka dia gelak sampai tergolek golek atas katil. Tapi saya tahu dia kuat nak hadapi kesedihan ni. Tengok Fared yang kekadang berperang dengan budak sekolah pun buat saya sedih. Sedih sebab tak sangka budak baik macam dia teranaiya sebab seorang budak sekolah. Saya sedih bila tengok dia bergaduh.

Tengok mereka sedih saya rasa sangat sedih. Saya ingat saya adalah penyedih yang terbaik. Rupanya hidup saya tidak terlalu sedih. Ada lagi orang yang sedih daripada saya. Jadi saya janji akan jadi penumpang terbaik kepada kesedihan mereka. Saya janji saya akan ada disisi mereka tiap kali mereka sedih. Janji saya akan jadi penumpang terbaik untuk setiap kesedihan semua.


Saya bukanlah seorang yang hidup dalam keadaan yang terlalu gembira atau terlalu sedih. Tapi saya rasa hidup dalam keadaan sederhana sebagai penumpang kelas ekonomi lebih baik. Saya dapat rasa semua sekali. Saya hanyalah seorang penumpang.

No comments:

SEHATI BERDANSA