TABUNG SAKURA

Monday, August 30, 2010

Bukan Milik Sesiapa

Entah. Tak tahu. Kosong. Zerro. Sifar. Aku tak tahu apa. Aku tak tahu kenapa. Aku tak tahu mengapa. Aku tak tahu bagaimana. Keliru. Marah. Sedih. Kecewa. Nak terjun bangunan. Nak terjun sungai. Nak terjun KLCC atau KL Tower.

Kekadang hidup ni susah nak ramal. Kekadang hidup ni macam satu pentas. Kita cuma pemain watak atau lebih mudah kita cuma pelakon. Dan aku hanya pelakon tambahan dalam pentas dunia ni. Mungkin aku hanya mampu jadi actress dalam cerita aku sendiri. Mimpi. Khayalan. Semua tu cuma sekadar satu illusi. Illusi yang selalu buat manusia leka. Lalai.

Dan bila kita mengarap sesuatu biasanya kita tak mampu nak miliki. Bila kita terlalu mahukan sesuatu biasanya kita tak dapat. Kekadang kita lupa yang kita cuma manusia biasa yang sepatutnya mendapat dan mengharapkan yang biasa biasa saja. Kekadang kita lupa kuasa Allah pada hidup kita. Kita selalu menyalahkan takdir atas kegagalan kita. Kita cuma milik Allah bukan milik siapa siapa.

Mengharap tak semestinya memiliki. Memiliki tak semestinya dimiliki. Jadi aku hanya mampu doa yang terbaik. Mudah mudahan ada berkat yang aku dapat pada sepuluh malam terakhir Ramadhan nanti. Amin.

No comments:

SEHATI BERDANSA