TABUNG SAKURA

Monday, November 1, 2010

Kenapa Tak Boleh Nak Get Along

Pernah tak rasa macam aku rasa sekarang? Aku rasa ape? Aku rasa bingung. Apahal pulak aku mengarut bukan bukan pagi pagi yang tak berapa buta ni. Taklah aku kekadang terasa macam macam lah.

Aku kekadang rasa macam tak berapa boleh get along dengan kawan kawan aku. Padahal dah kawan lama. Dah kenal serba serbi tentang dia. Tapi kekadang still tak boleh nak get along gila gila. Adakah sebab aku yang pelik atau aku normal sebab rasa benda benda macam tu? Pernah ke orang lain rasa macam yang aku rasa?

Aku bukan tak boleh nak kawan. Tapi kekadang cara dia orang tu macam tak masuk dengan kepala otak aku. Entah kekadang aku rasa macam diaorang tak hormati diri aku. Kekadang cara diaorang seolah olah merendah rendahkan pemikiran,cara,otak dan kebolehan kita. Aku paling pantang kalau ada orang yang merendah rendahkan orang lain demi nak menaik naikkan diri sendiri. Apa punya manusialah macam tu. Kalau ye pun nak menang,tak perlulah buat orang lain macam tu. Aku benci betullah manusia jenis macam tu. Mungkin aku boleh nak get along dengan manusia jenis macam tu untuk sesekali,tapi kalau untuk selamanya,aku rasa kirim salamlah. Aku memang tak boleh.


*Study tuan Puteri. Jangan banyak tidur even kau mengadap buku yang sangat bosan. Buku pun bosan tengok tuan puteri yang asyik tidur. Wake up!!!*

2 comments:

chucky said...

manusia ade macam2 jenis...
kalau x leh get along,better layan biasa2 je,sbb,kite jgn jd hipokrit....
depan baik,dlm hati,kite rase x best aje..
nnt yg susah,diri kite gak.
hehehe

Bukan Cinderella said...

tahu takpe..aku setuju

SEHATI BERDANSA