TABUNG SAKURA

Thursday, November 18, 2010

Tolong Betulkan Kepala Otakku

Aku tak tahu samaada otak aku yang gila atau apa yang aku tahu ni lagi gila. Tolong jangan cakap aku gila. Dan tolong jangan bagitahu yang benda ni gila. Semua tentang kesesatan atau pengujian yang tengah berlaku ni. Memang semua orang berubah. Itu aku percaya. Tapi aku pelik. Pelik sebab tak lama mana pun watu tu dan sekarang.

Aku ingat yang sorang tu jelah yang ada masalah identity. Rupa rupanya bila aku cari punya cari,rupanya ramai lagi yang ada masalah. No wonderlah diaorang out. Ini sebabnya. Peliklah diaorang ni. Aku rasa mungkin time sekolah dulu diaorang tak dapat buat macam macam dulu. Yelah kalau tak silap aku,mostly diaorang sekolah asrama even taklah semua sekolah asrama penuh. Tapi merasalah duduk asrama. Atau mungkin diaorang terikat dengan peraturan sebagai pelajar IPT yang kene diorang patuhi sehingga menghadkan kemahuan diri sendiri. Aku terdiam.

Siapa aku nak mengakimi mereka. Siapa aku nak menilai mereka. Siapa aku nak menghukum mereka. Tapi aku terfikir dimana sebenarnya silap yang buat benda itu terjadi. Mungkin pengaruh kawan kawan. Mungkin teknologi. Mungkin persekitaran turut menjadi penyumbang kepada benda ni.


*Semakin hari semakin kurang lelaki yang ada ciri ciri yang aku nak.Semoga Allah menjaga dan memimpin bakal suami aku ke jalan yang benar. Amin*

No comments:

SEHATI BERDANSA