TABUNG SAKURA

Tuesday, December 28, 2010

Terbaik Dari Ladang

Kata orang jangan jadi hipokrit. Kata orang hidup kene jadi diri sendiri. Kata orang jangan mudah menangis bila bersedih. Kata orang hidup perlukan kesabaran. Kata orang hidup perlukan senyuman.

Sampai hati. Itu je yang terlintas.

Apa yang aku buat dia pernah buat. Apa yang aku rasa dia pernah rasa. Apa yang aku ketepikan dia pernah ketepikan. Jauh sekali dulu aku nak marah. Jauh lagi untuk aku malukan dia. Jauh untuk aku buat dia terasa. Aku sebolehnya buat kita bersatu. 

Bila berlaku pada aku, aku hanya nakkan benda yang sama yang pernah aku bagi. Tapi ini yang aku dapat. Memang terbaik dari ladang. Untuk dia cuma terima kasih saja yang aku mampu katakan. Hipokrit mungkin lebih baik untuk aku.


No comments:

SEHATI BERDANSA