TABUNG SAKURA

Sunday, January 9, 2011

21 Tahun

Actually takda benda sangat nak tulis. Kepala masih lagi berdenyut. Sakit sangat. Tapi takpalah. Diam diam sudah. Malas nak susahkan orang. Lagipun sampai bila nak meraih simpati orang lain. Dah masuk tahun baru. So umur dah bertambah. Kenelah lebih independent. Sampai bila nak bergantung pada orang.

Entahlah kan. Hampir 21 tahun aku hidup. Macam macam aku dah lalui. Pengalaman manis kurang. Yang pahit lebih. Bukan nak kata yang hidup aku terlalu payah. Tapi bukan jugak terlalu senang. Mungkin payah untuk aku. Mungkin senang untuk orang lain. Lain orang lain cara.

21 tahun hidup. Aku rasa dah cukup masa aku bercakap open tentang diri sendiri. Kemahuan hidup. Kehendak diri. Bagi aku. As long jalan yang aku pilih itu parents aku restu dan sokong, aku tak akan berundur. Tak semua benda kita kene ikut gaya orang. Sampai bila kita kene jadi penurut. Setiap orang ada hak menentukan masa depan masing masing.

21 tahup hidup. Aku puas jadi diri sendiri. Aku puas jadi siapa aku. Aku puas bila aku tak perlu bermuka muka. Aku puas jadi aku. Aku bukan dilahirkan dengan kesempurnaan yang setiap manusia mahukan. Aku dilahirkan dengan adanya kekurangan. Aku bersyukur. Siapa tahu kalau aku dilahirkan dengan sedikit kesempurnaan, mungkin aku akan lupa siapa aku yang sebenarnya. Mungkin juga aku akan lupa Tuhan. Jadi aku bangga jadi aku. Even bukan yang terbaik tapi ia dah cukup terbaik untuk aku.

Kurang 2 bulan lagi aku akan genap 21 tahun. Tapi aku masih mencari hala tuju untuk mencapai impian aku. Mampu ke aku. Ya Allah permudahkanlah jalan hidup aku dan keluargaku. Amin.


*Ya Allah. Makin sakit kepala aku.*

No comments:

SEHATI BERDANSA