TABUNG SAKURA

Wednesday, January 12, 2011

Kalau Facebook Kene Tutup, Ada Aku Kisah?

Actually aku terbaca benda ni dah berhari hari. Semalam time aku online pun duk sibuk semua orang forward forward chat berantai untuk kawan kawan. Aku? Haram nak forward. Aku siap cancel dengan tanpa rasa ragu ragu lagi. Tapi bila aku tension sebab ramai yang duk forward kat chat tu, aku offline terus chat kat facebook. Malas nak layan.

Actually aku tak kisah langsung sama ada facebook nak tutup ke apa ke. Lantak dia la. Ada aku kisah? Aku pun dah jarang sikit daripada tahun lepas main facebook ini. Dah bosan. Aku bukak je pun sebab nak update status yang entah apa apa then aku main game cityville dengan cafeworld. Itu lagi syok dari layan komen komen yang mengarut ngarut tu.

Maybe sebab aku dah puas kot. Yelah dah puas mengarut, meroyan dalam facebook tu. Sebab itu aku tak rasa apa apa. Aku rasa kalau betul kene tutup pun lagi seronok. Sebab macam memalukan. Yelahlah rakyat Malaysia antara pengguna utama Facebook. Nampak macam membanggakan. Tapi sangat tak profesional langsung. Mana taknya. Bila tak puas hati je, sikit sikit buat page. Tak suka someone pun buat page jugak. Sangat mudah orang Malaysia membenci orang lain. Aku sendiri pun tak faham. Hah, ini aku tulis macam ini pun mesti ada yang benci atau tak suka dengan kata kata aku kan? Kalau berani silalah buat page. "Kami benci pemilik blog secretsakurastory.blogspot.com".

Ini masalah utama rakyat Malaysia. Suka menghukum. Suka jadi juri pada mata sendiri. Suka sangat cakap orang lain salah. Suka sangat buat semua benda main main.

Antara facebook dan blogger, aku lebih prefer blogger. Blogger lagi best. Apa barang tulis status pendek pendek. Apa barang luah perasaan pendek pendek. Apa barang nak letak nak mengarut pendek pendek. Tak bestlah kalau asyik kene sekat dengan limitation word. Kalau berani, buat blog. Boleh tulis panjang panjang. Takda limitation word. Luah semuanya dalam hati kalau ada yang berani. Jangan hanya berani buat sebab ada pengikut. Cuba jadi independent. Baru namanya berani.

Ramai yang senyum siniskan? Ramai yang kata "Hek eleh minah ini. Macam bagus". Tak pun mesti ramai yang kata, "apa kau bukan orang Malaysia ke?". Atau ada yang kata macam macam lagi. Tak pun mesti ada yang memaki aku kan. Yang menganjing lagilah, mesti ramai. Tu belum masuk yang memperli dan mentertawakan aku. Tapi bagi aku, ada aku kisah? Senang cerita, cakap je apa yang korang nak cakap. Siapa berani tinggallah comment. Kita tengok siapa yang berani.


*Suka sangat dengar khabar angin. Owner sendiri tak cakap apa apa, tapi ramai pulak yang perasan dia kononnya masing masing pemilik facebook.*

No comments:

SEHATI BERDANSA