TABUNG SAKURA

Monday, January 17, 2011

Migrain Tapi Mimpi

Semalam last entry aku cakap yang aku migrain. Memang aku migrain giler. Sakit sangat. Pukul 9 lebih macam tu aku dah terdampar atas katil. Pura pura untuk tidur. Sebab sakit ni cuma boleh kurang bila aku tidur. Bila aku mula nak tidur lena, tetiba budak bilik aku jerit,"ada spot check, ada spot check". Tup tup aku terus bangun.

Actually aku tak faham langsung function utama spot check kat kampus ini. Dulu time part one, senior just bagitahu spot check untuk barangan elektrik. Siapa tak bayar, barang dia kene rampas. Okaylah fine. Oleh sebab aku budak baik, aku tak pernah lupa bayar duit elektrik setiap semestar. Cuma semestar ini je aku minimize kan pembayaran. Aku tak bayar penuh. Just kurang satu barang je yang aku tak bayar. hahahaha. Saja tak nak bayar. Tapikan sekarang ini spot check kat kampus aku lagi makin detail. Means sampai ke pakaian dan laptop pun diaorang kata Resident Staff nak check. Seluar pendek, baby tshirt, cardigan, sleeveless pun kene rampas. Okay. Senang cerita, pelajar perempuan harus berpakai menutup aurat 24 hours without any excusses. Baik aku sedaya upaya sorokkan segala yang diharamkan itu dengan cermat sekali.

Then sampai pukul 12 lebih, pintu bilik aku still tak diketuk. Aku pun mengandaikan pegawai pegawai dah penat. Better diaorang balik tidur dari buat rampasan dengan students. Dan aku pun dapat tidur dengan aman dan makmur. Even kepala otak aku still berdenyut kuat.

Time tidur malam tadi aku mimpi. Entahlah. Actually aku tak fikir apa apa langsung time sebelum tidur. Yelah kepala aku sakit macam nak meletup. Mana ada benda yang boleh aku fikir. Aku mimpi bekas cikgu sekolah rendah aku lagi. Tapi aku tak dapat ingat tentang mimpi itu. Cuma yang aku ingat aku jumpa cikgu itu je. Sebenarnya dah banyak kali jugak aku mimpi cikgu ni. Tapi yelah. Macam apa orang kata, mimpi mainan tidur. Aku pun tak amik pusing sangat mimpi mimpi tu. Just mimpi. Tapi bila still boleh mimpi masa migrain, aku jadi musykil sikit. Tapi takpelah. Semoga cikgu aku tu panjang umur, murah rezeki dan bahagia selalu.


* Kelas selling petang ni batal. Malam ini harus attend perjumpaan kolej. Oleh yang demikian, aku sangat malas.*

No comments:

SEHATI BERDANSA