TABUNG SAKURA

Monday, December 21, 2009

maafkan saya,awk

beberapa minit lepas,aku terbaca blog dia dan aku sedih..
aku tak tahu kenapa..
aku tahu,kata2 dia tempoh hari adalah bohong semata-mata..
kekadang aku menyesal dengan tindakan aku..
aku menyesal dengan kesalahan aku..
tapi kenapa sekarang aku baru mengerti tentang dia??

aku baca blog dia,aku pernah baca status facebook dia..
aku jadi tertanya2 tentang hidup dia..
apa yang dia lalui setelah dia hilang papa yang dia cintai??
aku tahu dia sakit..aku tahu dia derita..
tapi kenapa aku tak boleh tolong dia??

Ya Allah,
aku hamba yang kerdil..hambaMu ini selalu membuat doa..
hambaMu ini selalu ingkar akan suruhanMu..
aku tahu yang aku tak layak meminta apa dari Mu..
tapi Ya Allah,
izinkan lah aku membantu hamba Mu itu..
aku ingin sekali membuatkan dia gembira..
izini aku dan berilah aku peluang..
aku mohon Ya Allah..

untuk dia,
saya tak tahu awak baca atau tidak blog saya ni..
saya tahu saya banyak buat silap pada awak..
saya mintak maaf..
saya tahu awak sakit..saya mohon untuk jadi kawan awak dunia akhirat..
saya berdosa pada awk..

*teringat dengan dialog dalam cerita nur kasih.."luka di hati tak boleh diubati di luar..mari saya bantu.."*

*dia pun selalu tulis yang mama dia panggil dia nur kasihan bukan nur kasih..*

2 comments:

_nurazeera_ said...

setiap org mlakukn kesilapan za...ingt...xde manusia perfect dlm dunia ni melainkn Nabi kt..aku x perfect, ko x perfect, sumeorg x perfect..jd...jgn kesali kesilapan masa lalu...amik tu sume sbg pengajaran..klu ko rase berdosa pd dy, mtk maaf pd dy...klu x bly gak, doakan kebahagiaan dy 1 ari nnt..

sincerely from:ixorazeera~~

sakura lover's said...

entah laaa..aku pon tak tahu..tapi untuk sekarang aku doakan dia je..itu yang terbaik..

SEHATI BERDANSA