TABUNG SAKURA

Monday, May 10, 2010

Syurga Cinta

Ini bukan first time aku tengok movie ni
Dekat around 5,6 kali juga aku sudah tengok
Aku antara penonton terawal menonton filem ini
Sebab kat kampus ada buat Pra tonton semester lepas

Aku suka sangat tengok movie ini
Jalan cerita dia simple tapi penuh makna
Aku teremo jugalah tengok
Bergenang jugak la airmata ini

Aku tertarik dengan kata kata  Shuhadah time dengan Ilham dekat litar lumba;
"Kadang kadang Alla sembunyikan matahari,Dia datangkan petir dan kilat,kita tertanya tanya kemana hilangnya matahari,rupa rupanya Allah memberikan kita pelangi.."

Dan ini ketika Shuhadah bersama Ilham dekat kedai makan;
Ilham tanya,"Shu,apa yang Shu akan buat kalau  tiba tiba orang yang Shu sayang tipu Shu dan tinggalkan Shu..Shu sedih tak?
Shuhadah jawab,"Jika seseorang itu hadir dalam hidup saya dan menjadi sebahagian daripada saya,tapi atas sebab sebab tertentu dia terpaksa pergi,jangan terlalu bersdih..terimalah kenyataan itu,sekurang kurangnya dia pernah membahagiakan saya..jadi saya redha.."

Ini time part sedih at ending this movie.Shuhadah said to the Ilham;
"Cinta saya bukan untuk dipermainkan apatah lagi untuk dipersendakan..Cinta saya cuma ikhlas untuk orang yang benar benar ikhlas menerima saya."

Mampukah aku menjadi sekebal Shuhadah?
Kuatkah aku melawan segala halangan demi untuk mendapatkan yang terbaik?
Ya Allah aku serahkan segala kepada Mu
Hanya Kau yang mampu menentukan siapa yang layak menjadi pemilik hati ini

No comments:

SEHATI BERDANSA