TABUNG SAKURA

Monday, September 27, 2010

Nak Kene Siram Dulu Kot

Aku rasa nak gelak. Ada orang makan nasi basi. Therefore dia kene cirit birit. Padan muka kau. hahahaha. Kita tak ganggu dia,dia sibuk nak kacau kita. Kita duduk buat hal sendiri,dia sibuk nak busybody. Aku ni bukannya artis. Aku bukan makwe Fahrin Ahmad ke Remy Ishak ke. Yang diaorang duk sibuk nak mengata aku tu apa pasal? Dah boring sangat ke? Dah takda assigment ke?

Aku taklah rasa diri aku ni macam Lisa Surihani ke Diana Danielle ke. Tapi tu pun still ada yang nak mendengki. Apa pasallah perangai diaorang buruk sangat? Bila aku cakap open kau terasa sampai ke tulang. Bila aku cakap general,diaorang still nak terasa jugak. So nak aku siram air ke kat muka kauorang.Nak aku siram dengan air apa? Air sejuk ke air panas? Nak jumpa face to face konon. Ada berani? Pandai cakap belakang. Mengumpat ngumpat tu kan berdosa. Yang duk menambah dosa sendiri tu kenapa? Dah banyak pahala ke? Dah rasa diri tu hebat nak masuk neraka ke?

Satu je aku nak ingatkan. Sedar diri. Kauorang tu dotdotdotdot yang telah dotdootdotdot aku punya dotdotdotdot. Untuk yang tak faham apa tu dotdotdot,takperlu nak faham. Sebab kalau aku tulis apa tu dotdotdot, nanti makin ligat aku dikata macam macam lagi. Yelah mulut orang aku takleh nak tutup. If dia nak terus tambah dosa,dia sangat aku persilakan. Tapi jangan sampai aku terdetik dalam hati,yang aku tak halalkan setiap patah kauorang cakap tentang aku. Bila sampai tahap macam tu,maafkan aku la. Aku pun manusia biasa. Aku bukan nya Nabi yang sentiasa memaafkan umatnya. Aku tak sekuat Baginda untuk menerima semua cakap cakap orang. Jadi pesan aku kepada yang berkenaan,sedar sedar diri la ek.


Kelakar kalau tengok perangai mereka yang tak sama dengan umur. Even umur dah tua,perangai still macam budak budak. Salah sendiri dibutakan,salah orang lain diperhebahkan. Dunia nak kiamat ni.

No comments:

SEHATI BERDANSA