TABUNG SAKURA

Monday, September 6, 2010

Semalam Tak Seronok,Hari Ni Penat

Hallu. Anybody home? Siapa jawab,dia nk kene buat sit up.hahahaha.Ni belog aku,so tak akan ada orang lain jadi tuan rumah selain aku. Ni belog persendirian. Bukan belog nak menjaga jaga hati orang.hahahaha.

Okay.Semalam aku sampai rumah dalam pukul 7. Journey aku sangat jauh dan mencabar. Pengalaman pertama. Segamat ke Bukit Jalil ke Bandar Tasik Selatan ke KL Sentral ke KTM Klang yang ada berapa banyak stesen entah.hahahaha. Sangat penat. Dan akibatnya aku tak mampu nak ke Stesen Bus Klang. So aku dengan Safira memohon jasa baik ditambah dengan simpati orang lain untuk ambil kitaorang yang tersadai kepenatan dekat KTM Klang. Nak harap abah ambil? Tak inginnya abah merempuh kesesakkan lalu lintas kat Klang tu. Baik aku suruh dia duduk rumah dari dia ambil dengan keadaan tension. Nasib Safira orang Jenjarom,so dapatlah ayah dia merempuh jalan pintas yang kurang kesesakkan. Thank you pakcik. Sorry saya tak banyak cakap dalam kereta sebab saya sangat penat. Rasa nak buka puasa je time tu.hahahahaha. Tiba tiba mengedik. Sorry again.

Sampai rumah siap siap nak buka puasa. Lepas tu,mama dengan rasa baik hatinya dah sediakan tugasan melipat pakaian dalam bakul baju untuk jangka masa 3 hari yang tak dilipat lagi. Wahh hadiah yang sangat aku nantikan. Sangat teruja bila mama suruh aku settlekan kain kain dalam bakul tu. Okay aku tipu. Aku rasa nak marah tapi tak sampai hati. Yelah mama suruhkan. So dengan tu aku sebagai anak yang paling comel dan jelita melunaskan tugasan pertama tu dengan jayanya.hahahaha.Padahal dalam hati menyumpah nyumpah kain baju tu. Sorry baju baju semua.

Hari ni bangun pagi. Pukul 8 lebih still pagi kan?? Mama cakap cepat berus baju kerja abah dalam toilet. Lepas tu jemur baju dalam bakul. Then iron baju. Lepas tu mandi. Next siap siap nak pergi cari baju raya. Macam arahan dari Komander Kesatria je gamaknya.hahahahaha, So aku pun dengan rasa malasnya,ikut jelah cakap mama tu. Nak tahu tak,baju Adamaya aku dah longgar. Wahh sangat membanggakan. Teruja sangat. Diet aku menjadi. Jangan jealous.hahahahaha

Dari rumah terus ke PKNS Shah Alam. Lepas tu nak balik tersesat sikit kat Jalan Shah Alam tu. Singgah Jusco Bukit Tinggi nak beli kasut kerja abah pluss barangan kerja abah. Dalam kereta aku mengadu nak ayam golek. Singgah pulak kat Bazar Jalan Kebun. Nasib kedai ayam golek tu dah golek golekkan ayam dia. Tapi kedai lain still tutup. Abah decide nak pergi Bazar Banting sebab mama nak cari kipas angin, Kipas lama dah rosak. Lalu jalan pintas kat Jenjarom. Sampai Bazar Banting aku borong segala macam makanan. Mama senyum dan bayar je. Singgah kedai elektrik dekat dengan Maybank nak beli kipas. Mama borong dua bijik kipas. So kita orang balik dalam keadaan kereta yang sarat dengan barang barang. Mama tak puas hati,mama suruh singgah kat Batu10 pulak. Nak beli barang rumah pulak. Lagi menyaratkan kereta Waja tu.

Tengok betapa jauhnya kitaorang sefamily merayau hari ni. Ke utara ke selatan. Semua diredah. Hahahaa. Jalan sangat jem. Sebab ramai orang puasa.lalalalalalala. Hari ni aku sangat penat.End of the story.

*Baju raya aku tahun ni colour ungu,hijau,hitam pink. Selendang aku macam macam colour. Aku pening nak pakai yang mana dulu. Siapa future husband aku? Meh decide nak pakai yang mana dulu ni? Kita pakai together la.lalalalala*

No comments:

SEHATI BERDANSA