TABUNG SAKURA

Tuesday, October 26, 2010

Pereka Hebat

Selamat pagi. Hari ni aku takda paper. Paper seterusnya 30 haribulan. So boleh online kejap kejap. Kalau lama lama nanti tak pegang buku pulak.hahahahaha.

"Kau nak tahu. Hari tu pukul 11 aku turun bawah nak beli makanan sebab lapar. Tup tup,makcik tu taknak amik order aku. Apa apa entah"

"Alaa time aku nak mandi mesti ada lelaki kat sekitar wing. Mengada ngada betul."

"Ada ke tadi time aku study kat meja mcd,pak guard datang ronda. Tengok aku pakai seluar pendek,muka dia tersengeh sengeh. Tampar karang! huh!"

"Alaaa.Sorrylah handset I taktahu pergi mana.Tiba tiba takde. Puas dah i cari. That whylah I tak dapat nak balas text U malam tadi."

Okay. Itu antara dialog dialog manusia manusia disekeliling aku. Antara manusia manusia yang suka memberikan alasan. Alasan yang diberikan tak langsung bertepatan dengan situasi yang jadi. Alasan yang sengaja diwujudkan untuk mencoverkan diri masing masing. Salah siapa? Aku tulis bukan bermakna aku tak pernah mereka alasan. Tapi aku jadi tertanya tanya kenapa manusia mereka alasan bagi menutup kesalahan sendiri yang dibuat berkali kali.

Okay. Boleh tak aku nak kata yang manusia ini mampu menyediakan 1001 alasan untuk kebaikan diri. Namun aku percaya kebanyakkan dari kita cuma mampu mencipta alasan yang berbentuk negatif. Alasan selalu dicipta bila diri selalu dipersalahkan. Bila diri terasa kalah. Mampu ke sebuah alasan menutup 1001 kepincangan kesalahan yang kita lakukan? Mungkin ada yang mampu sebab mereka berkuasa. Dan mungkin mereka pereka yang hebat. Ya mereka pereka alasan yang hebat!


*Batuk,batuk dan terus batuk. Sakit tekak aku. Wahh rindu nak balik rumah. Sabar okay si Comel.*

No comments:

SEHATI BERDANSA