TABUNG SAKURA

Friday, December 24, 2010

What Are The Big Deal?

Adeh. First time mula kan entry dengan keluhan. Penatkan? Penat main kejar kejar. Penat kene kejar. Penat mengejar. Tak sampai 24 hours deactivate. Ramai yang bising. Adeh, pening udah nih.

Aku tahu ada yang membebel panjang sebab aku semakin bodoh. Ada yang menyampah sebab sikap aku yang semakin memualkan. Ada yang tak faham sebab aku budak yang tak tahu nak mengawal keadaan. Ada yang semakin membenci aku kan? Tak payah sorok. Tak payah tipu. Kalau mereka tak tunjuk pun, aku still boleh membaca hati, hati, hati, hati itu. Banyak hati yang boleh aku baca. Banyak muka yang boleh aku baca.

Bukan mudah nak jumpa orang yang faham kehendak hati sendirikan. Antara hati. Antara aku. Antara mereka. Itu bukan mudah. Bukan senang nak faham kan hati kita bila kita sendiri tak faham dengan hati orang. Bukan semua orang boleh cakap direct dengan orang lain kan. Bukan semua orang boleh luahkan apa yang ada dalam hati dengan semua orang kan. Bukan semua orang mudah nak menerima keputusan orang lain kan. Okay aku layak untuk di benci. Aku layak untuk dilabel macam macam. Aku layak digosip. Aku layak di untuk dipulaukan. Aku layak untuk apa saja yang semua orang fikirkan.

Mereka rasa mereka faham. Mereka rasa mereka kenal. Mereka rasa mereka dapat rasa. Mereka rasa mereka boleh baca hati aku. Mereka banyak rasa sebenarnya. Tapi aku. Aku tak punya apa apa rasa.

Ini bukan keputusan drastik. Bukan keputusan mengejut. Ala facebook je kot. Takda benda sangat pun. Bukan masalah itu yang menjadi persoalan utama sangat. Adakah aku kalah dengan perasaan ini. Mungkin untuk dulu, memang aku kalah. Aku selalu kalah dulu. Dan kalau kau rasa kauorang hebat, sila fikir berkali kali sebelum kata macam tu. Telinga ini belum pekak. Mata ini belum buta. Aku pernah saksikan apa yang pernah berlaku pada kamu semua. Bukan untuk membuka pekung di dada tapi aku mahu kamu semua berfikir. Kenapa aku deactivate facebook orang lain bising? Aku ada 3 email. Aku ada 3 tempat sosial lagi. Jangan la risau sangat. Semua tu aku boleh access dengan mudah. Aku takkan mati kering sebab bosan.

Kalau aku bosan pun aku tak rasa aku akan bazirkan duit orang lain kecuali duit mama dengan abah. Aku yang biasanya yang akan call orang. Sebab aku tak suka message dengan orang lembab jawab message. Sudahlah. Facebook je kot. YM, Myspace, Friendster, Tagged semua masih active. Apa ke ada hal. Bukan ada masalah besar sangat. Tak terjejas apa apa pun lah.


*Aku jadi sedih bila berdepan dengan orang yang aku sayang tapi cuma sayang dimulut.*

2 comments:

. F N A . said...

ok la azza. if kamu pk macam tuh.
oryte. bagi kamu tak de masalah sgt kan. its ok.
bubye. semOga kamu kuat.
even, kamu tak reply my ym td. tp takpela. mls la nk nyebOk2 dah. kang pikir lain pulak.

jage diri, hati, iman n sOlat.

then,
end~

sakura lover's said...

tadi kita keluar.lappy xoff.handphone tak bawak. nak balas tapi kamu off9. ingat nak balas malam nanti.

SEHATI BERDANSA