TABUNG SAKURA

Wednesday, January 26, 2011

Entry Kali Ini Memang Mencapap, Payung Merah Hilang!

Kat kampus sekarang ini musim hujan. Ni pun tengah hujan lebat. Tak reda reda dari malam tadi. Aku agak sungai Segamat mesti dah nak tenggelam. Ini bukan hujan sikit sikit. Tapi hujan banyak banyak, ada kalanya lebat dan ada kala sangat lebat. Okay. Fine.

Tadi pagi sangat berharap yang test pukul 10 pagi dibatalkan sebab hujan. Alasan ini tak boleh diterima akal kan? Tapi mungkin boleh diterima akal untuk dibatalkan memandangkan student student terpaksa mendaki bukit untuk ke kelas tanpa adanya susur gajah [ aku panggil alor gajah. hahaha] dalam keadaan yang hujan dan for sure basah bila sampai atas.

Sangat kecewa bila test tak dibatalkan. Fine. Dengan redha aku daki bukit tinggi dengan classmate aku dengan berpayungkan payung merah. Test berjalan macam biasa. Macam biasa jugak yang aku tak dapat nak jawab semua soalan dengan baik. Okay fine. Terbukti yang aku kurang study lagi.

Habis je test, aku keluar. Malas nak amik pusing kat paper tu. Yelah sebab dah hantar. Nak taknak terima jelah markahnya nanti. Redha. Keluar keluar, payung merah hilang. Payung merah aku hilang. OMG! Ni yang tak best ni. Banyak banyak payung, payung merah aku hilang. Tak tahulah kene curi ke, ada tersalah amik ke, tapi yang penting payung merah aku hilang! Sangat tak suka bila jadi macam ni.

Sepanjang jalan aku fikir. Aku bawak ke tak payung sebenarnya. For surelah aku bawak. Kawan aku jadi saksi. Melilau lilau mata aku cari payung merah. Fine. Aku masih tak jumpa. Sakit hati bila barang aku hilang, saat aku tengah nak berjimat cermat. Eeeei! Tak suka, tak suka!

Aku mungkir janji. Semalam sepatutnya entry last. Tapi harini aku tulis entry baru. Semua sebab payung merah tu! Arrgghh tak puas hati.


*Pergi berpayung, balik berhujan. Terima Kasih!*

No comments:

SEHATI BERDANSA