TABUNG SAKURA

Monday, January 10, 2011

Kenapa, Kenapa Dan Kenapa

Aku mulalah nak membebel ini. Aku geram. Aku tak nak. Aku tak suka. Ura ura kene pergi trip ke Terengganu itu memang betul. Lecturer dah bagitahu dalam kelas tadi pagi. Yang tu memang sangat tak seronok sebab aku dah pergi sem lepas bulan Oktober. Baru sangat pergi. Faham tak aku tak rasa excited macam sem lepas lagi. Itu satu hal. Still boleh considerlah.

Yang aku paling paling tak boleh nak consider sebab time. Ada ke patut nak korbankan cuti midsem aku untuk pergi sana. Itu memang bertentangan dengan kehendak aku. Faham tak aku tak balik rumah selagi tak cuti midsem? Faham tak parents aku tak bagi aku balik rumah kalau tak ada cuti panjang? Faham tak aku nak cuti? Boleh faham tak?

Alahai. Aku tahulah ini final semestar. Tapi yang dok nak pulun trip sem ni jugak kenapa? Kenapa tak pulun sem lain? Tahulah budak budak yang gempak gempak tu tak pernah pergi trip. Tak payah lah nak kecoh. Faham tak Terengganu itu jauh? Elok je lecturer aku nak guna 2 bijik bas untuk pergi sana. Faham tak nanti tak selesa. Faham tak satu badan nanti lenguh duduk dalam bas sambil bersempit sempit. Faham tak aku tak larat lagi nak pergi Terengganu yang takda highway tu?

Next week, final decision lecturer akan buat berdasarkan pelepasan daripada HEA. Aku hope trip ini tak jadi. Really hope. Negeri lain aku tak kisah. Terengganu aku dah taknaklah. Nak jalan, carilah tempat lain. Malaysia ini besar. Banyak lagi tempat. Really hope program ini tak lepas sebab cuaca yang tak menentu.


*Walaupun kat sana orang panggil duit tu Riyal, nilai matawang Ringgit Malaysia tetap digunakan. Aku dah macam nak kepupusan duit dalam kampus ini. Tolong jangan tambah kepupusan duit lagi. Tolong.*

No comments:

SEHATI BERDANSA