TABUNG SAKURA

Monday, February 14, 2011

Masalah Kalau Jadi Aku

Sekarang aku ada kat Cyber Cafe. Sangat tak suka bila kene merempat untuk mengupdate blog dalam ini. Broadband aku semakin kritikal. Aku rasa sedih sangat. Mungkin dah fitrah jadi aku. Bersedih itu penting. Dan aku rasa tak normal kalau aku tak sedih. Macam macam aku nak tulis. Banyak sangat. Banyak sampai aku rasa nak meleleh airmata ini. Okay aku tahu aku tak boleh menangis depan blog ini macam selalu. Tapi sekurang kurangnya aku sanggup mencari tempat untuk online hanya untuk menulis.

Sejak dua tiga hari lepas aku teringin sangat. Teringin tahap gaban nak makan kek. Kek berkrim. Tak nak kek kosong. Mungkin ini dikatakan sydrom orang yang nak sambut birthday agaknya. Aku tak memilih. Tak nak yang mahal. Tak nak kek secret recipe. Nak kek biasa je. Sumpah aku tak heran dengan kek secret recipe. Aku bukan anak orang kaya yang mampu makan secret recipe. Aku anak orang sederhana je. Cukuplah dapat makan kek yang sederhana pada rasa dan harganya.

Aku rasa nak menangis je bila tak dapat makan kek. Faham tak aku sampai boleh termimpi mimpi bergaduh dengan pekerja kat dewan makan semata mata sebab kek. Faham tak aku mengidam. Faham tak aku nak sangat. Dah lama sangat rasa nya aku tak makan kek. Dapat sepotong pun aku dah bersyukur. Hari Sabtu lepas tu aku dah keluar ke bandar. Tapi agaknya aku memang bukan manusia yang bertuah kot. Mencari kek masa bandar dalam proses recover. Mana nak jumpa. Tepung dah hanyut time banjir. Mana nak dapat kek. Dasar perempuan giler yang meroyan betullah aku ni.

Masalah betullah kalau jadi aku ini. Aku kerap mengidam makanan. Macam dulu aku teringin nak makan kuih kasturi. Tapi aku memang banyak bad lucky kot. Time aku nak, mengidam benda tu, time tulah benda tu susah nak dapat. Padahal kalau hari hari lain senang je nak dapat. Berlambak jual kat pasar. Tapi bila aku mengidam sampai keluar air liur basi pun, belum tentu aku boleh dapat.

Itu kuih tradisional. So kira logiklah susah nak dapat. Tapi percaya ke tidak yang aku pernah mengidam nak makan KFC dengan MC Donald jugak? Mesti takda yang percayakan? Tapi serius. Aku pernah sekali mengidam macam orang yang tak pernah makan KFC dengan MC Donald. Sebab masa tu aku tengah sesak giler. Takkan nak mintak parent bank-in duit semata nak melahap satu set KFC dengan satu set MC Donald pulak kan. Dah kira melampau tu. So aku senyap je. Sampailah balik rumah, baru aku mintak mama belikan untuk aku satu family.

Nampak tak, benda sesenang itu pun aku boleh teringin sampai mengidam ngidam nak makan. Sampailah kawan aku cakap kat aku,"kau inikan. Time benda tu ada, bersepah sepah, taknak pulak mengidamlah teringinlah. Tapi time benda tu susah nak dapat, susah nak cari, time tulah kau mengidamlah, teringinlah. Dah tu sampai mimpi mimpi keluar air liur basi. Tak senonoh betul!". Hahahahahaha. Kelakarkan? Tapi sumpah aku kalau teringin memang boleh sampai bawak masuk mimpi, sampai keluar air liur basi. Malang sungguhlah kalau siapa kahwin dengan aku ini. Memang kerja dia kene mencari benda yang aku ngidam je sampai dapat. Kalau tak memang terkene air liur basi aku jelah time tidur. Hahahahahaha.

Masalah sekarang ini aku teringin nak makan kek. Makan kek biasa je. Taknak yang mahal mahal. Aku takda pakwe yang boleh tolong support, takpun yang boleh tolong delivery untuk aku. Jadi aku kene usaha untuk dapatkan sendiri. Oleh itu, esok aku nak pergi celcom centre yang aku sendiri tak tahu dah bukak ke ke belum. Maklumlah kene banjir besar haritu. At the same time jugak, aku nak teruskan misi mencari sepotong dan mungkin beberapa potong kek. Ikut keadaan. Wish me luck. Semoga esok hari bertuah aku!


*Really hope untuk dapat kek esok!*

No comments:

SEHATI BERDANSA