TABUNG SAKURA

Tuesday, February 22, 2011

Tribute Untuk Seorang Kawan

Semasa menulis entry ini aku sedang dengar lagu Perpisahan Ini by Aizat and 1edition. Entahlah. Aku sebenarnya tengah sedih sedih sangat. Rasa nak menangis. Tapi aku tahan.


Tiga tahun bersama. Tapi harini aku dan kawan kawan dikejutkan dengan berita salah seorang dari kawan aku terpaksa extend. Semua sebab dia dapat kerja kerajaan sebagai pembantu pegawai kewangan kat salah satu sekolah di Pasir Gudang. Serius. Sedih sangat.

Tinggal sikit lagi lagi perjalanan untuk sampai kepenamat diploma. Tapi dia terpaksa pergi. Aku dan kawan kawan terpaksa melepaskan. Mungkin itu yang terbaik. Terbaik untuk dia. Dan aku doakan dia berjaya. Semoga Tuhan merahmati jalan pilihannya. Dan aku pasti merindukan kau.

Kau orang yang bertuah,kawan. Rezeki kau selalu murah. Kau selalu dapat benda yang orang lain susah nak dapat. Mungkin kau rasa kau biasa biasa saja. Tapi aku bangga dengan kau. Kau hebat. Hebat. Tak semua orang mampu melepasi temuduga untuk jawatan kerajaan. Kau terbaik. Cuma satu je harapan aku dan aku pasti ini pun harapan semua kawan kawan kau jugak, sambung study diploma kau. Satu langkah je lagi. Even kau tak sempat konvo sama sama kiteorang, tapi aku nak kau konvo jugak. Aku betul betul nak tengok kau genggam diploma. Jangan sia siakan usaha kau sepanjang 5 semestar ini.

Ingat nanti bila kau dah berjaya ada jawatan tinggi, jangan lupa kawan kawan kau yang baru nak hidup. Even kau jauh dengan kitaorang, kitaorang tetap sayang kau. Jaga diri kau baik baik kawan. Terima kasih sebab kau sudi hiasi hari hari aku sebelum ini.

*Aku paling tak suka bila berlaku perpisahan. Dan bila hari ini aku terpaksa berdepan dengan perpisahan, aku rasa sedih sangat sangat. Ya Allah, tak lama lagi pun aku terpaksa berpisah dengan lebih ramai kawan kawan kat kampus. Tak sanggup rasanya. Damn! Lagu Kau ilhamku pulak tengah on-air. For surelah air mata aku keluar.*

No comments:

SEHATI BERDANSA